Durant la jornada els assistents al seminari vàrem reflexionar sobre l'acollida de l'alumnat nouvingut. Ramon Barlam ens va fer adonar que la feina que es fa a l'aula d'acollida serveix de poc si no va acompanyada d'un treball paral·lel al claustre, l'aula ordinària, el centre i la comunitat en general, és a dir, s'ha de treballar conjuntament per aconseguir un centre acollidor, emmarcat dins un pla educatiu d'entorn.
D'altra banda, en la seva presentació sobre l'ús de les noves tecnologies a l'aula, es va comentar que la pedagogia sempre ha d'anar abans que la tecnologia i que es poden combinar els mètodes tradicionals amb les noves tecnologies, tenint sempre clar quins són els objectius.
Aquí teniu els enllaços a alguns dels vídeos de bones pràctiques realizades amb alumnat nouvingut i de diversificació curricular i també a recursos TIC que vam comentar durant la xerrada
Vídeos:
De l'Aula d'Acollida a l'Aula ordinària. Orientacions per a la transició. Fundació Jaume Bofill
Aquí teniu els enllaços a alguns dels vídeos de bones pràctiques realizades amb alumnat nouvingut i de diversificació curricular i també a recursos TIC que vam comentar durant la xerrada
Vídeos:
- Aula Acollida IES Quercus
- Lip Dup IES Quercus
- De tothom, de cadascú
- Tres aules d'acollida visiten Montserrat
- Activitat de tutoria: classe en àrab
- Dotsub (Aquesta eina permet, d'una manera senzilla, transcriure i crear subtítols en multiples idiomes per a qualsevol arxiu de vídeo): http://dotsub.com/ Exemple d'ús: Karaoke
- Typewithme (Editor col·laboratiu per compartir documents, més senzill que el Google docs): http://typewith.me/
- Vídeojocs a l'aula: 3D world Farmer (A partir d'un pressupost de 50$ s'ha de gestionar una plantació: des de decidir sobre la família (si s'envia o no un nen a l'escola, tenir un fill, enviar-lo a treballar a ciutat) a escollir el tipus de conreu: blat de moro, blat, cacauet, cotó ..., el bestiar (gallines, porcs...). També poden triar entre un ampli ventall de serveis possibles i intraestructures. Una vegada planificat el pressupost activen el 'temps'. En un any poden haver passat moltes coses: atacs de la guerrilla, plagues, epidèmies... tot plegat fa que hagin de pensar una bona estratègia per tal de tirar endavant la seva finca.)
- Pecha Kucha (Un bon exercici de presentació oral i acompanyat d'imatges): http://pkquercus.wikispaces.com/
- Relats 2.0, històries digitals o storytelling: http://www.xtec.cat/serveis/cda/a8902081/vidabosc/sessio%2026-05-2010/narracions%20digitals.pdf
De l'Aula d'Acollida a l'Aula ordinària. Orientacions per a la transició. Fundació Jaume Bofill
Ostres Anna, felicitats pel resum. Jo no l'hagués pas fet millor. Va ser un plaer compartir un matí de dissabte amb un grup de mestres il·lusionats.
ResponElimina