

D'altra banda, en la seva presentació sobre l'ús de les noves tecnologies a l'aula, es va comentar que la pedagogia sempre ha d'anar abans que la tecnologia i que es poden combinar els mètodes tradicionals amb les noves tecnologies, tenint sempre clar quins són els objectius.
Aquí teniu els enllaços a alguns dels vídeos de bones pràctiques realizades amb alumnat nouvingut i de diversificació curricular i també a recursos TIC que vam comentar durant la xerrada
Vídeos:
De l'Aula d'Acollida a l'Aula ordinària. Orientacions per a la transició. Fundació Jaume Bofill
Aquí teniu els enllaços a alguns dels vídeos de bones pràctiques realizades amb alumnat nouvingut i de diversificació curricular i també a recursos TIC que vam comentar durant la xerrada
Vídeos:
- Aula Acollida IES Quercus
- Lip Dup IES Quercus
- De tothom, de cadascú
- Tres aules d'acollida visiten Montserrat
- Activitat de tutoria: classe en àrab
Dotsub (Aquesta eina permet, d'una manera senzilla, transcriure i crear subtítols en multiples idiomes per a qualsevol arxiu de vídeo): http://dotsub.com/ Exemple d'ús: Karaoke
- Typewithme (Editor col·laboratiu per compartir documents, més senzill que el Google docs): http://typewith.me/
Vídeojocs a l'aula: 3D world Farmer (A partir d'un pressupost de 50$ s'ha de gestionar una plantació: des de decidir sobre la família (si s'envia o no un nen a l'escola, tenir un fill, enviar-lo a treballar a ciutat) a escollir el tipus de conreu: blat de moro, blat, cacauet, cotó ..., el bestiar (gallines, porcs...). També poden triar entre un ampli ventall de serveis possibles i intraestructures. Una vegada planificat el pressupost activen el 'temps'. En un any poden haver passat moltes coses: atacs de la guerrilla, plagues, epidèmies... tot plegat fa que hagin de pensar una bona estratègia per tal de tirar endavant la seva finca.)
Pecha Kucha (Un bon exercici de presentació oral i acompanyat d'imatges): http://pkquercus.wikispaces.com/
- Relats 2.0, històries digitals o storytelling: http://www.xtec.cat/serveis/cda/a8902081/vidabosc/sessio%2026-05-2010/narracions%20digitals.pdf
De l'Aula d'Acollida a l'Aula ordinària. Orientacions per a la transició. Fundació Jaume Bofill
Ostres Anna, felicitats pel resum. Jo no l'hagués pas fet millor. Va ser un plaer compartir un matí de dissabte amb un grup de mestres il·lusionats.
ResponElimina