dijous, 21 d’octubre de 2010

Guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius

L'ús del vel que tapa la cara, com el burca, pot interferir en l'aprenentatge i la intercomunicació de les persones. Aquest és un dels aspectes que recull la nova guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius, que acaba de publicar la Generalitat de Catalunya. En canvi, la guia recomana respectar el mocador que cobreix el cap, ja que deixa la cara al descobert. Aquest document servirà de guia als centres escolars on s'apleguen alumnes de diferents religions. (3cat24.cat)
Aquesta publicació exposa la normativa que cal seguir i criteris per a la seva aplicació. Aborda les festes religioses en els centres, el vestuari i l’ús de símbols, l’alimentació als menjadors escolars i les matèries del currículum escolar. L’objectiu d’aquesta guia és oferir orientació i suport a totes les persones que gestionen la diversitat religiosa i les pràctiques concretes que se’n deriven en l’àmbit de l’educació. Per tant, va dirigida als professionals dels centres educatius, tot i que també resulta d’interès per a la resta d’agents que intervenen en aquest àmbit: famílies, alumnat, autoritats educatives, així com també les comunitats religioses.
La guia s’estructura en quatre parts: recull la legislació més rellevant en la matèria, ofereix uns principis d’actuació que poden servir per orientar en diversos moments les qüestions relacionades amb la diversitat religiosa, exposa recomanacions sobre quatre àmbits i presenta sintèticament els trets més rellevants de les confessions religioses presents a Catalunya.
Per a l’elaboració d’aquesta guia, la Direcció General d'Afers Religiosos ha comptat amb un estudi previ del grup de recerca Investigacions en Sociologia de la Religió (ISOR), així com la col•laboració dels pedagogs Joan Canimas i Francesc Carbonell, i també dels responsables de diverses entitats religioses.

Us podeu descarregar la guia en aquest enllaç:
Guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada