dimarts, 22 de juny del 2010

De l'Aula d'Acollida a l'Aula ordinària. Orientacions per a la transició. Fundació Jaume Bofill

Com s’organitzen les aules d’acollida? Quin paper juguen en l’adaptació acadèmica de l’alumnat estranger? La transició de l’alumnat estranger de l’aula d’acollida a l’aula ordinària es fa a igual a tots els centres? Quins criteris afavoreixen aquesta transició? Aquests són els interrogants que mira de respondre aquest informe amb l’anàlisi i la reflexió de les diferents pràctiques que es duen a terme als centres educatius de Catalunya.
Descarregueu el document:
http://www.fbofill.cat/intra/fbofill/documents/publicacions/521.pdf

Continuar o abandonar. L'alumnat estranger a l'educació secundària. Carles Serra i Josep Miquel Palaudàrias, 2010. Fundació Jaume Bofill.
En els darrers anys s'ha incrementat la presència de l'alumnat estranger a les aules, especialment durant la secundària. Però aquesta presència decau en els estudis postobligatoris. Els autors analitzen quins són els factors que incideixen en la continuïtat acadèmica i reflexionen sobre els efectes d'aquestes dinàmiques.

Descarregar arxiu recerca (696KB)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada