divendres, 10 de juny del 2011

Publicació: La mirada experta. Ensenyar i aprendre llengües

Els sis articles d'aquesta publicació intenten donar resposta a aquestes qüestions al voltant de l'ensenayment i aprenentatge de llengües:
• Parlem d’aprendre llengua o d’aprendre llengües?
• Planifiquem i coordinem les llengües que s’ensenyen i que s’aprenen de manera simultània?
• Podem avaluar per aprendre i avaluar per motivar?
• Com desenvolupem la capacitat motivadora de la literatura?
• Què aporta de bo i de dolent Internet a les classes de llengua?
• Quins són els punts forts de les experiències més reeixides d’integració de continguts i llengües? 

Descarrega la publicació en aquest enllaç:
http://phobos.xtec.cat/cirel/cirel/docs/publicacions/CIF_llengua1.pdf
Més informació al bloc La mirada experta. Continuació del debat de la Jornada: La mirada experta. Ensenyar i aprendre llengües,1 de juny 2011. Organitzat pel CESIRE CIREL (Centre de suport a la innovació i a la recerca educativa en llengües) i Linguamón-Casa de les llengües:
http://lamiradaexperta.blogspot.com/

L'article de Juli Palou, Educar per al Plurilingüisme, tracta sobre els relats de vida lingüística entesos com a un tipus de text reflexiu, situat en la línia entre el privat i el públic. Aquests relats es presenten com una opció per donar sentit a l’experiència d’aprendre llengües i de promoure la reflexió sobre els canvis en el procés de la identitat. Es mostra el procés d’anàlisi d’un relat de vida lingüística.
La Daniela va néixer a Bolívia i fa dos anys que va arribar a Barcelona. Va escriure el seu relat de vida lingüística mentre cursava 3r de primària. Podem veure el procés d’anàlisi que s’ha seguit per detectar de quina manera aquesta alumna se situa en relació amb les llengües i el seu ús.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada