dimarts, 31 de maig del 2011

Estratègies de motivació a l'aula de llengües

Quan mirem d'explicar l'èxit o el fracàs en l'aprenentatge d'una segona llengua o llengua estrangera (L2), tant els professors com els alumnes fan servir la paraula "motivació". I és que la motivació és un dels factors clau d'aprenentatge que determinen l'adquisició satisfactòria d'una L2: proporciona l'empenta primària que cal tenir per emprendre l'aprenentatge de l'L2 i, més endavant, esdevé el motor que manté viu aquest procés llarg i, a vegades, tediós. Sense la motivació necessària, fins i tot les persones amb les capacitats més impressionants es veuen incapaces d'assolir objectius a llarg termini. Aquesta obra adopta un enfocament pràctic per a la docència de les estratègies de motivació a l'aula de llengües i forneix al docent 35 d'questes estratègies que podrà posar en pràctica amb els seus estudiants de llengua. Aquesta obra ha estat promoguda per la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-UOC;[Editorial UOC] 
http://www.uoc.edu/portal/catala/catedra_multilinguisme/documentacio/publicacions/list.html
Accedeix a part del contingut del llibre a través de Google llibres: Estratègies de motivació a l'aula de llengües

Aquí teniu aquesta graella extreta del llibre que ens pot ajudar a reflexionar sobre la nostra pràctica docent:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada